3 януари 2014 г.

Мусака

Нещо толкова обикновено и традиционно за нашата кухня - мусаката :) Не знам дали в някой от многото блогове има рецепта за мусака, но пък всички знаете как да си я приготвите. Но това е  моя начин, по който аз я правя. 



Не знам за вас, но аз не меря дали ще сложа точно килограм картофи или повече, или по-малко. Това определя тавичката, в която ще си я приготвям.

Когато реша да правя мусака са ми необходими:

картофи
поне 1 пак. кайма (от 250 г.)
2-3 яйца, кисело или прясно мляко за заливката
чубрица, сол, чер и червен пипер
олио


СТЪПКИ:

1. Най-напред си обелвам и измивам картофите (количеството е според тавичката).
2. Нарязвам си ги на малки кубчета.
3. В тенджера (подходяща за количеството обелени картофи) слагам на око олио, към него картофите омесени с каймата и леко запържвам всичко. 
4. Доливам вода до нивото на картофите, слагам всички подправки на вкус и оставям да си къкри на слаб огън.
Използвам газов котлон, за това този начин е хем по-бърз, хем по-икономичен на ток.
5. Когато картофите са сварят (но не чак да се разпадат), свалям от огъня и премествам сместа в тавичката, в която ще пека мусаката.
6. Приготвям си заливката с яйцата, малко брашно, кисело или прясно мляко (пак на око) и сол на вкус.
7. Заливам мусаката и запичам до приятен загар, което не отнема много време.

Ами така я правя аз, и е вкусна винаги :)

Голямата ни дъщеря я обожава с кисело мляко към нея, всеки с вкуса си :)

Приятен апетит !

2 коментара:

  1. Изглежда вкусно. Напоследък почти не я варя - запържвам набързо и направо във фурната, да се опече. Интересува ме главно как става каймата на трохи, това ми е днешния въпрос, който съм отправила и официално:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Марта :) По горе описаният начин съм се научила да правя мусаката от майка ми, винаги я е приготвяла така. А за трохите и каймата - към нарязаните на кубчета картофи добавям каймата и с дървена лъжица започвам да разбърквам, докато се намести между картофките. След което запържвам за минути и продължавам да бъркам, после доливам водата и така нататък. А заливката отгоре не я правя толкова плътна, защото моите гладници не я обичат особено :) Поздрави :)

      Изтриване