22 февруари 2014 г.

Сладко от портокали

Бях решила да правя сладко от киви, но Снежи ме изкуши с  мармалад от портокали и ми провали плановете :)
Та реших и аз да се пробвам, а сладкото от киви оставих за друг път, но пък го оползотворих и направих смути.

И ето, сега се отчитам пред Снежи, а на всички, които четете този пост, се надявам тази рецепта за сладко да ви хареса. А много от вас може вече и да са си правили такова, но аз лично го правя за пръв път.




Продукти:

портокали
захар
лимон

Количеството на портокалите определяте вие, а на захарта се определя после.

СТЪПКИ:

1. Измиваме си добре портокалите и отстраняваме корите. Една част от тях (аз отделих 1/4) ги отделяме настрани, тъй като ще са ни необходими за сладкото.
2. В подходяща тенджера слагаме разделените на парченца портокали и отделените кори (без бялото).


3. Заливаме с вода до нивото на плода и слагаме да се варят.
4. Варят се докато кората омекне и при бодване с вилица се установи, че е омекнала напълно. Отцеждаме от водата и оставяме да поизстинат.
5. Когато са поизстинали сварените портокали и корите, ги слагаме в блендер и пасираме до пюре.


6. Изтегляме готовото количество пюре и прибавяме толкова количество захар 1:1 (аз обаче сложих по-малко).
7. Разбъркваме и слагаме отново на котлона да се вари до сгъстяване на сладкото.
8. Няколко минути преди да дръпнем сладкото от огъня, добавяме малко изцеден лимонов сок.
9. Сладкото се пълни още горещо в бурканчета, затварят се добре и се обръщат с капачките надолу. 



Аз прецених, че трябва веднага да го опитам и си намазах една филийка.


Снежи, отчитам се - сладкото ми хареса, благодаря ти :)

А на всички останали, които обичате да надниквате тук, да ви е сладко!




2 коментара:

  1. Вили.чудесно ти е станало сладкото.Аз също си го хапвам с масълце,но съм нетърпелива да го приложа и на някой сладкиш.А и снимките са ти много красиви.Целувки........

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Снежи :) За приложението му съм сигурна ще намериш най-доброто решение, а аз ти благодаря за прекрасните идейки в блога ти, които са вкусни и достъпни, и честичко си ги прилагам у дома. Приемам и връщам целувките :)

      Изтриване