25 февруари 2014 г.

Кошнички от кайма с пълнеж

Нищо ново на хоризонта, но пък подсещане за едно вкусно и лесно ястие за забързаните домакини :) 
С плънката можете да импровизирате до безкрай според вкуса ви, и наличните продукти разбира се.
А резултатът е винаги гарантиран :)


 Тъй като разполагах само с едно пакетче кайма от 250 г., а тя ми стигна за 6 малки кошнички, вие можете да увеличите количеството на каймата и пропорционално и продуктите за плънката, които не са задължителни за вашата. 
Спонтанно реших да ги направя, и с каквото разполагах, с това ги и напълних :)

Продукти:
 
за кошничките от кайма -

250 гр.кайма
1 малка глава лук (по желание или пресен, а аз в случая не сложих лук)
магданоз, черен пипер, сол, чубрица на вкус
малко галета
1 яйце
1 с.л. кисело мляко
1/2 ч.л. хлебна сода

за плънката - 

6  с.л. царевица (замразена или от консерва) 50-70 г. сирене
6 броя яйца
кашкавал за поръсване (по желание за добър завършен вид, при мен липсваше в хладилника)




 

СТЪПКИ:

1. Объркваме си каймата с останалите продукти, както си я омесваме за кюфтета, аз слагам и малко кисело мляко с  щипка хлебна сода в него и също прибавям към сместа. Объркваме добре.
2. Снабдете се с форми за мъфини, или за кексчета, или пък за крем карамел. Аз си имам едни малки формички от пастет (изяден естествено), които са идеални за подобни ястия, тъй като са и по-дълбокички.
3.
Намазваме с олио формичките и готовата смес за кюфтета разпределяме в 6 от тях (за толкова ми стигна на мен).  Разстиламе добре сместа по дъното и стените на всяка. Така се образуват кошнички от кайма.

 


4. На дъното на всяка кошничка слагаме по малко натрошено сирене, а отгоре по една супена лъжица царевица. 



Вие можете да сложите и други продукти, за да обогатите вкуса. Върху царевицата във всяка кошничка чукваме по едно яйце.


5. Печем в предварително затоплена фурна на около 180 градуса до готовност на яйцето и на каймата.

Ако имате и кашкавал настържете отгоре върху всяко яйце малко преди да извадите кошничките от фурната, и връщате обратно за малко да се разтопи.



Бързо, лесно и вкусно!




*** За плънката можете да използвате още гъби, печени чушки, кисели краставички, грах, зелен фасул, а отгоре можете да пропуснете яйцето, и да настържете само кашкавал.

2 коментара: