5 август 2014 г.

Еклери със солен пълнеж

Честичко ми се случва да направя някой гаф в кухнята. И особено, когато очаквам гости, премислила съм стотици пъти с какво ще ги посрещна, и накрая всичко се проваля. Е, почти, защото веднага обмислям как да замаскирам оплесканото положение :)
Така стана и с тези еклери със солена плънка. Грешката ми беше, че бързах, отворих фурната, еклерите тотално пльокнаха и направо ми се доплака. Бях решила да им отрежа капаче и да ги напълня с вкусна солена плънка. И въпреки всичко, без капаче, пак станаха, и на вид ги докарах почти, а на вкус си облизахме пръстите :)
Така, че дори и да оплескате нещата като мен, седнете, премислете, и със сигурност ще ви осени чудесна нова идея.
А тези еклери направих всъщност преди два месеца, но чак сега събрах смелост да покажа, дори само и като идея, защото си заслужават :)



Продукти :

за еклерите -

1 ч.ч. вода (или 50/50 вода и прясно мляко, или само прясно мляко)
1/2 ч.ч. олио
1 ч.ч. брашно
3-4 бр. яйца

за пълнежа  -

цедено  мляко
майонеза
царевица
прясна краставица
рулца от раци
сол
продуктите за пълнежа слагах на око :)

плънката търпи импровизации според вкуса и предпочитанията ви


СТЪПКИ:

1. В подходяща тенджерка  сипваме водата и олиото, и слагаме на котлона да заврат.
2. След като заврат,  добавяме брашното и бъркаме непрекъснато, докато сместа се сгъсти и започне да се отделя от стените на съда.
3. Махаме от котлона и оставяме да изстине. След като сместа изстине, едно по едно добавяме яйцата, като след всяко разбъркваме  добре (аз използвам миксер).
4. С помощта на лъжица загребваме от сместа и изсипваме внимателно в намаслена или покрита с хартия за печене тава, като оставяме известно разстояние между еклерите. 
5. Еклерите (по желание можете да ги поръсите със семена) печем в предварително затоплена на  200 градуса фурна до готовност (до златист цвят  около 30 минути).  
Важно - не отваряйте фурната, дори и когато вече са готови, изключете ги и оставете вътре за около 15 минути, защото има вероятност да спаднат.
6. Приготвяме  си плънката, отрязваме леко капачетата на еклерите, пълним ги и доукрасяваме с подходящи зелени подправки.


Вкусно и красиво :)

 Да ви е сладко !!

 

8 коментара:

  1. Е, виж това е страхотна идея, дори толкова оригинално се е получило, че съм сигурна, че никой не е забелязал "гафът". И на мен ми се случи веднъж с едни еклери, така хубаво се надуха, пък после спаднаха и станаха като мекици:))) Всеки има своите трудни моменти в кухнята, важното е, че има хора като теб и другите кулинарни блогъри, които да споделят как бихме могли да реагираме. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никой не забеляза, но аз си признах :) Но бяха пък толкова вкусни, а и на вид симпатични, та скоро ще поправя "гафа", но с друг пълнеж :) Прегръдки Катенце :)

      Изтриване
  2. Вили, само ти си знаеш, че е "гаф". И ако аз имам такива гафове, то ще съм толкова успешен кулинар. :)
    Тези дни, например, два пъти се мъча с един чудно вкусен млин, ама все тиклав ми се получава. Не иска и не иска... Какво да се прави, има и такива неволи. :)
    Поздрави и още веднъж браво за вкусната идея!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Гери :) Ама ти си успешен кулинар мила !! А неволи и гафове имат дори и най-големите кулинари :) Поздрави и успех с млина :)

      Изтриване
  3. Еклерите са капризна работа :) Но пък изглеждат апетитно, сигурно и много вкусни :) Гафовете в кухнята ни правят по-добри следващия път, затова не се ядосвай :)
    Слънчев и усмихнат ден,
    Вики

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Вики :) Така е, капризни са, но със сигурност човек се учи от грешките си, е поне аз :) Поздрави Вики :)

      Изтриване
  4. Вили, ама пък вкусни и симпатични изглеждат!

    ОтговорИзтриване