24 март 2016 г.

Сладкиш "Дамски каприз"


Любим сладкиш от детските години!
Вкусен и същевременно лесен и  наистина впечатляващ на вид!
Моят не изглежда чак толкова впечятляващ, защото определено бързах да го изпека, да намажа сладкото и още толкова бързо да нацапам отгоре белтъците! 
Но и така беше много вкусен!!



Всеки знае рецептата за този сладкиш, но аз го приготвих по следния начин!

Продукти:

5 яйца
1 ч.ч.захар
125 г. масло
1 ч.ч  прясно мляко
2 ч.ч. брашно
ванилия
1 бакпулвер
10 с.л. захар за разбиването на белтъците
конфитюр или сладко по избор


СТЪПКИ:

1. Първо разделяме яйцата на жълтъци от белтъци.
2. Жълтъците в по-дълбока купа разбиваме заедно със захарта до побеляване. Към тях добавяме  разтопеното масло, прясното мляко и пресятото брашно заедно с бакпулвера и ванилията. Объркваме всички продукти добре с миксер до хомогенна смес.
3. Изсипваме кексовото тесто в средно голяма тавичка, покрита с хартия за печене или намазнена и набрашнена, за да се извади по-лесно после сладкиша.
4. Печем сладкишът в предварително затоплена фурна на около 170 градуса, до суха клечка, около 25-30 минути.
5. Оставяме блатът да изстине, въпреки че аз прескочих този момент, тъй като нямах нужното време.  Но за да не стане глетав все пак, изчакваме да поизстине и намазваме навсякъде със сладко или конфитюр.
6. Разбиваме белтъците в суха купа с 10 с.л. захар, които добавяме постепенно, на твърд сняг, като за целувки. С целувчената смес покриваме вече намазаното сладко. Може да го направите небрежно или с пош или шприц  да направите розички, или пък с лъжица да направите пламъци  Така сладкишът ще изглежда наистина впечатляващ. Отгоре поръсваме с кристална захар по желание.
7. Връщаме слъдкишът във фурната, затоплена на около 130-140 градуса  и печем на горен реотан, докато пламъците покафенеят. Изключваме фурната и оставяме вътре сладкиша, за да стегнат белтъците. За да не покафенее твърде много отгоре, леко открехнете вратичката на фурната, да се охлади леко и затворете, и оставяме до втвърдяване на белтъчната глазура.




Да ви е сладко!!



3 коментара:

  1. Взехме да се връщаме към старите рецепти! И аз отдавна не съм го правила.
    Много добре изглежда твоя, Вили!
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз пък никога не съм го правила, но май е време! Ако не забравя тези дни (че често ми се случва:)) ще го спретна по твоята рецепта, Вили!

    ОтговорИзтриване
  3. Много го обичам този сладкиш, Вили. Да не кажа, че сигурно ми е най-любимият от всички, записани в тетрадката на мама. Прекрасно си го приготвила!
    Подсети ме за него - отдавна не сме го правили.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване