23 декември 2018 г.

Постни лозови сарми с домати

Преди седмица правих тези сарми, но ги споделям сега защото са подходящи за трапезата на Бъдни вечер. Лозови, зелеви, постни или не, сармите са едно от любимите ястия у дома!
Още преди години, една от първите ми публикации беше именно за постни лозови сарми на фурна. Тази година споделих рецепта за сарми с лапад, но тъй като всеки знае как се готвят и с какво му е най-вкусно да са сармите, много от сармите които съм правила не съм споделяла. В плънката може да сложите праз вместо лук, да добавите гъби, маслини, с пилешко или свинско месце и още и още различни варианти за пълнеж. Това лято бях решила да направя и сарми с листа от липа, но така и не се престраших. Но да се върнем към днешното ми предложение.
Пълнежът е постен, с много домати-домашна консерва, от мама. Тя прави уникални консерви, туршии, компоти и сладка. Всичко на мама е най-вкусно! И тук да вмъкна, тъй като стана въпрос за нея, днес тя ми е рожденичка, и пожелавам да ми е много, много здрава и още дълги години да е покрай мен и всички, които я обичаме. Днес не мога да си я гушна, живеем в различни градове, но мислено и в сърцето ми мама е винаги до мен - обичам те мамо!!!
Та с доматите консерва на мама тези сарми просто са уникални на вкус. Лозовите листа са също от нея консервирани в буркан. Тъй като по това време на годината няма пресни и  ако не сте си направили в буркани, набавете си от магазина такива.


Продукти:

1 ч.ч. ориз
1 глава лук
1 морков
домати цели или нарязани -консерва около 2 ч.ч. 
сол, черен и червен пипер, чубрица
олио

Тази плънка е достатъчна за около 30 бр. средно големи лозови листа.

Стъпки:

1. Измиваме добре ориза, и заедно със ситно нарязания лук и морков запържваме с 3-4 с.л. олио.
2. Добавяме доматите и подправките на вкус и готвим до омекване и набъбване на ориза. Ако е необходимо, можете да добавите малко вода.
3. С готовата смес загъваме една по една лозови сарми, като във всяко листо слагаме по 1 с.л.
4. Нареждаме една до друга сармичките в намазнена тавичка. Доливаме вода, която стига до средата на сармите и печем в предварително зарята фурна на 180 градуса до поемане на водата от сармите.


Постно, лесно, но страшно вкусно!!

 Опитайте!!


Няма коментари:

Публикуване на коментар