10 март 2019 г.

Пухкава баница

Честно да ви кажа, дори и хубава баница да направиш не е лесно. Аз лично съм имала няколко несполучливи баници, и все се чудя къде бъркам, и дали корите имат значение все пак.
Днешната баница е пухкава и вкусна като всяка баница. Лесна и позната на всеки, в това съм сигурна. Но ми е едно пролетно и слънчево, каквото е и времето навън, нищо че съм леко настинала. Все повтарям на децата, че времето сега най-много лъже, че бързо се настива, пък аз се издокарах така сама. 
Но пък баницата си заслужава, и с повече чайчета  и лекарства естествено, се надявам да се оправя бързо.




Продукти:

пакет кори за баница
200 г. сирене /или извара/
4 яйца
400 мл. прясно мляко
1 ч.л. хлебна сода
олио или чисто масло

СТЪПКИ:

1. Намазваме дъното на тавичка с мазнина /олио или чисто масло/. Слагаме два листа от корите за баница намазваме с мазнина и натрошаваме сирене. Покриваме с два листа и пак повтаряме процедурата с мазнината и сиренето. Така до свършването на всички листи от корите, като завършваме с кори, намазани с мазнина.
2. В купа разбиваме яйцата, добавяме прясното мляко и содата и разбъркваме.
3. Нарязваме баницата на парчета, и изсипваме яйчната смес равномерно навсякъде. Изчакваме поне 10 минути да си поеме.
4. Печем в предварително затоплена фурна на 180 градуса до готовност.
5. За да остане пухкава, върху 2-3 купички обръщаме баницата и оставяме за 10-15 минути.
Хапнете си я докато е още топла.


И се насладете на топлите мартенски слънчеви лъчи навън.


Няма коментари:

Публикуване на коментар