12 май 2019 г.

Сладкиш "Перфект" със сладко от дюли

Нов прочит на един от любимите ми сладкиши, т.н. сладкиш "Перфект", който публикувах още в самото начало от създаването на блога. Рецептата бях видяла някъде из интернет простронството, допадна ми и го направих. От тогава го правя много често. Като използвам сладко или мармалад, каквото имам в момента под ръка.
Днес отворих един голям буркан с домашно сладко от настъргани дюли /от мама/ и веднага реших, че трябва да направя сладкищ, и не кой да е, а "Перфект"






Продукти:

1 коф. кисело мляко /400г./
1 ч.л. сода за хляб
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
2 ч.ч. брашно 
3 с.л. какао 
1 бурканче конфитюр (сладко от дюли)
пудра захар за поръсване отгоре

СТЪПКИ:




1.В подходяща купа изсипваме  киселото мляко, към което прибавяме содата за хляб и оставяме да шупне. Добавяме захарта, олиото и брашното, и всичко объркваме с лъжица /вилица, телена бъркалка или миксер/. Разделяме сместа на две равни части в две отделни купи, като в едната слагаме какаото и объркваме добре.



3.Изсипваме бялата смес в тавичка /или форма за торта с падащо дъно/ намазана с олио /или покрита с хартия за печене/ и печем в предварително затоплена фурна на 180 градуса до суха клечка.

4.Изваждаме изпечения блат и  го  намазваме със сладкото навсякъде равномерно.

5.Върху него изсипваме какаовата кексова смес и печем само на горен реотан.




6.Готовият и вече изстинал сладкиш се поръсва с пудра захар /или декорирате по ваш избор и вкус/.




Да ви е сладичко!



1 коментар:

  1. Не ми се получават на мен печивата със сода, при теб чудесно се е получило.

    ОтговорИзтриване