28 август 2015 г.

Гювече по шопски

Или си е направо сирене по шопски!!! 
Когато нищо не ви се намира за хапване, дори и в хладилника, нужните продукти за това вкусно ястие се броят на пръсти и се приготвя толкова бързо и лесно!! 
Вярвам, че всеки знае как се прави, но е задължително тази вкусотийка да си намери и своето местенце тук!


Продукти:

за 4 порции

100 г. ситно нарязан лук
2 домата 
400 г. сирене - не много солено или по желание обезсолено
масло, олио или зехтин
4 яйца
червен и черен пипер, сол на вкус
люта чушка - по желание


СТЪПКИ:

1. На дъното на четири гювечета слагаме по малко масло, олио или зехтин.
2. Разпределяме по равно лука, който по желание преди това може и да запържите. Ако пък не сте любители на този зеленчук, просто го пропуснете.
3. Върху лука слагаме по плочка от сиренето и поръсваме леко с червен пипер, а върху сиренето нареждаме нарязани на колелца домати. Поръсваме отново леко с мазнина и печем в предварително затоплена фурна около 10-15 минутки.
4. Изваждаме ги след това, и във всяко гювече върху доматите чукваме по едно яйце, а до него слагаме по едно люто чушле (или пък да сложите люта прясна чушка върху готовото ястие), което разбира се е по желание. Поръсваме на вкус червен и черен пипер и запичаме отново във фурната за около 5-6 минутки.

Може да настържете и малко кашкавал за още по-голям разкош.

Това гювече може да се приготви и в микровълнова печка, но не забравяйте да надупчите яйцето преди печене, защото със сигурност ще си имате главоболия с чистенето и.


12 коментара:

  1. Вили,
    чудесно леко лятно ястие.Правя и аз гювечета когато се налага нещо на бързичко да приготвя.А тези гювечета са най - лесни и с достъпни продукти .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е Ели! Моята половинка ги обича и много често приготвям така сиренцето!! Толкова често, че чак на мен ми омръзва да ги правя ха ха!
      Поздрави!!

      Изтриване
  2. Едно от любимите ми ястие, Вили. Снимката е много много апетитна :)))
    Поздрави от Баку!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Аля, радвам се да те видя!!! Благодаря ти, поздрави от слънчева България мила!!

      Изтриване
  3. Ах, защо не се сещам, когато вечер съм се прибрала по-късно и няма време за нещо по-сложно...
    Пък и честно казано не умея да ги правя:)) Ще опитам твоите, лука звучи добре, аз забравям да слагам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ама хич не ти вярвам, че не умееш да ги правиш Весе! Пък лука, може и без него ако бързаш, въпрос на вкус!!!

      Изтриване
  4. Вили, чудесно и апетитно гювече! Не съм го приготвяла по този начин, а звучи много добре! Хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Теди! Опитай, сигурна съм, че и така ще ти хареса!
      Усмихната неделя и на теб!!!

      Изтриване
  5. Чудесно е Вили ! И аз често го правя, защото става много бързо дори и във фурната :) Заменям лука с чесън, заради децата, но аз го обичам всякак :)

    ОтговорИзтриване
  6. По същия начин майката на любимия приготвя тази вкусотия, всъщнст я знам от нея. :) Но при нея отнема доста време, защото тя задушава лука в гювечетата и докато омекне, не слага сиренето. Ама колко е вкусно после! В никакъв случай не бих пропуснала лука. :) Ако има и гъбки, и кашкавалче, и люто чушле - е, умирам си за едно гювече! Ама домашно, в заведение често е супер солено. Разприказвах се... А исках да кажа, Вили, че сиренцето ти по шопски е чудно, чудно! И какъв апетит ми отвори... :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване