6 март 2015 г.

Хляб без месене с магданоз и ленено семе

Правите ли си често такова хлебче !?
Бързо и лесно, ако нямате време за месене, мързи ви, или просто не умеете. И в крайна сметка пак ще направите вкусно хлебче!
Можете да замените бялото брашно с друго, да добавите подправки и семена според предпочитанията и вкуса.
Преди време бях правила опит, но нещо сбърках и се получи клисав хляба. И си продължих по стария начин, меся си :)
Но в една от многото кулинарни групи видях споделена пак рецепта за хляб без месене, и реших отново да опитам. Добавих и от себе си нещичко, и ето го хлебчето!!

 



Продукти:

400 мл. топла вода
1/2  пакетче суха мая

1 ч.л. захар
1 с.л. сол  
4 с.л. олио или зехтин
550г. брашно

и още -

шепа нарязан на дребно пресен магданоз
ленено семе за поръсване

Защо магданоз, и защо ленено семе!! Защото така ми хрумна на момента :)
Магданозът е полезен знаете си, пък лененото семе още повече. Ето прочетете тук!!


СТЪПКИ:

1. В дълбока и широка купа сипваме топлата вода. В нея разтваряме маята, заедно със захарта. Оставяме за няколко минути маята да се разтвори добре.
2. Добавяме солта и олиото и разбъркваме с дървена лъжица. Постепенно добавяме и предварително пресятото брашно, до получаване на гъсто и лепкаво тесто. Добавяме и магданоза и разбъркваме отново внимателно.
3. В подходяща кексова форма покрита с хартия за печене изсипваме тестото. Тестото ще увеличи обема си поне още два пъти, имайте го в предвид. За да не излезе от формата при втасване.
4. Оставяме да втаса, поръсваме с ленено семе  и печем в предварително затоплена фурна  на 180 градуса фурна до готовност.
За да сте сигурни, че хлебчето е изпечено, може да проверите с дървен шиш.
5. След опичане, извадете хлебчето внимателно да изстине върху метална решетка. 



Добър апетит!!

12 коментара:

  1. Често го правя. Имам рецептата от Йоли и съм много доволна. Добавяла съм различни семена и съм го правила с различни брашна, но магданоз не съм слагала. Ще опитам.
    Приятна петъчна вечер, Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз спонтанно го реших да е с магданоз, но стана вкусно!! С различни брашна рядко правя, моите наблягат на бялото брашно : )))
      Приятна вечер Инче!!

      Изтриване
  2. До сега не съм правила такъв хляб,но сега ще опитам с твоятя рецепта ,Вили!Хубава вечер и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари, аз все по-късно се включвам с отговорите! Този хляб е сполучлив, опитай.
      Поздрави и много усмивки от мен!

      Изтриване
  3. Веднъж опитах, но и при мен стана клисав, та не смея сега... Но твоят хляб е чудесен, Вили! :)
    Усмивки!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, няма нищо по-вкусно от домашния хляб, нали! А твоят е и много полезен :) Прегръдка, Вили!

    ОтговорИзтриване
  5. Добре ти се е получило хлебчето, Вили!Хубав празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, можеше и по-добре :)) С малко закъснение, да си жива и здрава Веси, щастлива и обичана!!

      Изтриване
  6. Честит 8 -ми март на патерици, Вили.Бъди здрава, усмихната и много щастлива.Чудесно е станало хлебчето.Аз добавям към магданоза лук и маслини, но и така, по - семпло ми хареса.Прекрасна рецепта !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, и на теб макар и със закъснение, пожелавам ти само хубави моменти, обич и щастие, и най-вече здраве!
      А с лук и маслинки, ще стане още по-хубав! Благодаря ти!!
      Поздрави!

      Изтриване