27 май 2024 г.

Рулца от тиквички с плънка

С тиквички може да се направят много и различни вкусни ястия. Спомняте ли си рулцата от тиквички с ориз , голяма вкусотийка. Та по същия или подобен начин, може да експериментирате с плънката, заливката e въпрос на вкус, фантазия и предпочитания.

Две тиквички самотно ме гледаха няколко дни и ми насмигваха всеки път щом ги погледна 😁. Чакаха ме спокойно и послушно, кога ще им окажа честта да ги сготвя преди да са омекнали и развалили. Идеи всякакви ми се въртяха в главата, но според това какво друго ми се намира в хладилника, което предстои скоро да се развали 😁, реших набързо да ги направя по този начин. Вкусно се получи, като си взех и някои забележки. Защото понякога замисляме едно, а то се получава друго. Но на поправката винаги става още по-вкусно. Така, че експериментирайте смело като мен 😄.






Продукти:

2 броя средно големи тиквички

кашкавал около 150г.

300 г. домате сок 


за плънката:

2 броя твърдо сварени яйца

2 стръка зелен лук

1/2 пак. крема сирене

100г. обезмаслена извара



СТЪПКИ:

1. Измиваме и почистваме тиквичките. Нарязваме ги на тънки филии по дължина. В тефлонов тиган слагаме малко мазнина и ги запържваме до златисто и от двете страни. Може да се запекат във фурната или на грил.

2. За плънката - нарязваме на дребно /или настъргваме на ренде/ варените яйца, зеления лук нарязан на ситно. Смесваме ги с крема сиренето и изварата и разбъркваме добре.

3. Мажем всяко парче тиквичка обилно и старателно с плънката, завиваме на рулце внимателно.




4. В тавичка изсипваме доматения сок, върху който подреждаме рулцата от тиквички.




5. Поръсваме с настърган кашкавал и запичаме в предварително затоплена фурна на 180 градуса да златист загар.




Хапвайте докато са топлички 😊, макар че и студени са вкусни!




Няма коментари:

Публикуване на коментар