30 юли 2014 г.

Кашкавал пане на фурна

Понякога ми е голяма досада панирането, на каквото и да е. За това предпочитам да използвам фурната, въпреки, че вкуса е съвсем различен. Но пък няма пръскане на олио, търкане на тигани (ще търкам тавата от фурната), клепане до ушите с панировката (аз успявам да се поизцапам доста 😉.
Реших, че е време и аз да панирам кашкавал в кори за баница. Но така ме мързеше, че реших за по-бързо да ги метна във фурната. То моето стана нещо подобно на кашкавалена пита. 
Но беше вкусно.



Продукти:

кашкавал
кори за баница на Белла
яйце
прясно мляко
сусам
олио

СТЪПКИ:

1. Кашкавалът нарязваме на малки хапки (големината определяте вие). 
2. Вземаме един лист от корите за баница, прегъваме на две и го разрязваме. Двете половинки режем на още по две. Така имаме 4 равни парчета от един лист.
3. Намазваме с олио (с четка) всяка четвъртинка от разрязания лист, поставяме в единия край по средата по парче от кашкавала. Загръщаме и от двете страни, а после на руло. Така оформяме хапките с кашкавал.
4. В намазнена тавичка (или покрита с хартия за печене) подреждаме готовите хапки от кашкавала.
В зависимост от количеството на кашкавала и големината на тавичката, в която сме подредили парчетата,  си правим заливка от яйце и прясно мляко.
На моята тавичка (с диаметър 20 см.) приготвих заливка от 2 яйца и 150 мл. прясно мляко. Добавих и 2-3 с.л. сусам и разбърках.
От тази смес слагам по лъжица върху всяко парче, а ако ми остане повтарям отново.
Друг вариант е да си разбиете в купичка яйца, да добавите сусам, малко олио и всяко парче да оваляте в сместа и така да ги подредите в тавичката.
Аз в случая действах по-мързеливият начин със заливката :)
5. Печем в затоплена фурна до златист загар на корите.



Да ви е сладко !!!



8 коментара:

  1. То си е цяла нова идея, Вили, ама най-важното е, че е вкусно! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Моля да простиш невежеството ми, но: 2. Вземаме един лист от корите за баница, прегъваме на две и го разрязваме. Двете половинки режем на още по две. Така имаме 4 равни парчета от един лист.
    3. Намазваме с олио (с четка) всяко квадратче от корите, поставяме в единия край по средата по парче от кашкавала. Загръщаме и от двете страни, а после на руло. Така оформяме хапките с кашкавал. Не ми стана много ясно, правоъгълните ленти след това на квадрати ли се режат и още едно въпросче, целият пакет кори ли се използа? Още веднъж се извинявам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никак не си невежа, но така става, когато нямам време и пиша в два през ноща, а после и не проверявам какво съм сътворила :) Направих лека корекция в текста. А дали ще използваш целият пакет кори, зависи колко кашкавал ще панираш. Количества не съм посочила на продуктите, единствено съм споменала за заливката, която направих за големината на моята тава. Благодаря ти за коментара, надявам се и аз да съм отговорила на въпросите :)

      Изтриване
  3. Ами чудесно се е получило и вкусно. Различно е, напомня баница, но и кашкавал пане, със сигурност ще ни допадне. Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Кате :) Да, напомня за баница, но не е, и е пак вкусно и по-здравословно !! Прегръдки и от мен :)

      Изтриване
  4. Изумително и мързеливо - точно по мой вкус .... Куп неща съм направил по този начин:
    Обаче, признавам чак цели парчета ... Страхотно, възхищавам се

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ха ха ами то понякога се налага да се действа по мързеливия начин бати Мити :) Ще се радвам да споделиш какво си правил още с кори за баница (да си открадна идейка :) ). А аз ти благодаря за коментара ти, който ме усмихна, поздрави от мен :)

      Изтриване