28 февруари 2021 г.

Кекс с обезмаслена извара

 Страхотен кекс!! Уникален вкус, който дори не мога да опиша, нито е сух, нито е влажен, пухкав и толкова вкусен!!! Ето заради такива десерти обичам простичките неща 😀

Обаче със снимковия материал се изложих, никак не ми се получи. Но не се сдържах да го споделя и с всички вас 😍


У дома винаги има извара. С нея правя и солени, и сладки нещица. И в двата случая се получава перфектно. Дояде ни се нещо сладичко, и с първото отваряне на хладилника, за да проверя с какво разполагам -  беше решено! Кекс с обезмаслена извара! Ха ха аз и така мога да си я хапвам, на вкус е страхотна. Обезмаслената извара на Олипмус или на Pilos  е най-добра за мен! 

Продукти:

4 яйца
1 1/2 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
250 г. обезмаслена извара /в случая на Pilos/
2 1/2 ч.ч. брашно
1 пак. бакпулвер
1/3 ч.ч. топла вода
ванилия

пудра захар за поръсване

СТЪПКИ:

1. В подходяща купа разбиваме яйцата със захарта до побеляване.
2. Добавяме олиото, изварата и отново разбъркваме. Последователно добавяме ванилията, топлата вода и пресятото брашно заедно с бакпулвера. Разбъркваме всичко до хомогенна смес.
3. Във форма за кекс, или във форма с падащо дъно /покрита с хартия за печене или намазнена и набрашнена/ изсипваме кексовата смес.
4. Печем в предварително затоплена фурна на 180 градуса до готовност /до суха клечка/.
5. Готовият кекс изваждаме върху решетка да се охлади.



По желание поръсваме с пудра захар!!
Лесно и мноого вкусно!!






1 коментар:

  1. Правила съм кекс с извара и знам колко е вкусен. И аз одобрявам точно тези две марки извара.

    ОтговорИзтриване