29 ноември 2021 г.

Чийзкейк с какаови бисквити и фунийки за сладолед

 Отново и за пореден път, чийзкейк 😁

Вече съм го правила във всякакви варианти, и с каквото ми хрумне. Тъй като още не съм толкова бързо подвижна в момента, щадя още крака /и с нетърпение броя дните, когато ще ми махнат гипса/, моята половинка пазарува и каквото ми донесе - това ще се яде 😃 Та така и с чийзкейка. Купил ми две заквасени сметани и каза "хайде ти си" 😋 И аз готова както винаги. Почти "на бегом" в кухнята 😂 и го почнах!! 





Продукти:

за бисквитения блат - основа на чийзкейка :

200 г. какаови бисквити 
7-8 бели фунийки за сладолед
100 г. чисто масло
100 мл. прясно мляко
1/2 ч.ч. пудра захар
1/2 ч.ч. смлени орехи

за крема:

400 г. заквасена сметана /използвах на Pilos от Лидл, но може да се замени с друга марка/
300 г. кремообразен млечен продукт /от тези за салати/
1/2 ч.ч. пудра захар (ако искате по-сладко, добавете още)
3 пак. от по 10 г. желатин

какао за поръсване


СТЪПКИ:

1. Смиламе бисквитите и фунийките в блендер или натрошаваме на малки парчета с ръце. Изсипваме ги в купа, добавяме прясното мляко, пудрата захар и чистото масло. Прибавяме и орехите. Омесваме с ръце бисквитеното тесто до хомогенизиране на продуктите.
3. Бисквитеният блат разстиламе на дъното равномерно в кръгла форма с падащ борд. Оставяме в хладилника (или фризера за по-кратко) да стегне за около 30 минути.
4. В друга купа смесваме заквасената сметана и кремообразния млечен продукт, към тях добавяме и пудрата захар.  Разбъркваме всичко добре с миксер. Разтваряме желатина в 100 мл. вода да набъбне, след което го разтапяме на водна баня (или за кратко в микровълновата). Добавяме го енергично и бързо към млечната смес и разбъркваме отново до хомогенна смес. Изсипваме полученият крем върху бисквитеният блат, заглаждаме внимателно и прибираме отново в хладилника за 2-3 часа да стегне.
5. Преди поднасяне обилно поръсваме с какао, и украсяваме с ядки, или шоко топчета.







Няма коментари:

Публикуване на коментар