12 април 2020 г.

Сладкиш с ябълки

Сладкишът ми за прекрасния празник Цветница и моят имен ден! 
С розичка от крем върху всяко парче за разкош!!
Слънчев и зареждащ за мен ден, изпълнен с много усмивки, изненади и обич!
В блога имам няколко рецепти за сладкиши с ябълки, но точно такъв нямам. Този си е точно импровизация и бях с леки притеснения.


Продукти:

3 яйца + 2 жълтъка
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
1/2 ч.ч. прясно мляко 
2 ч.ч. брашно
1 пак. бакпулвер
2 следно големи ябълки

за розичките:
сладкарска сметана - 100 мл.
целувчен крем / 1 белтък + 1/2 ч.ч. захар/


СТЪПКИ:

1. В купа чукваме яйцата и двата жълтъка, добавяме захарта и разбиваме добре с миксер, с телена бъркалка или с вилица. Добавяме олиото и прясното мляко и отново разбъркваме всичко.
2. Пресяваме брашното заедно с бакпулвера и добавяме към сместа. Объркваме всичко добре до хомогенна смес.
3. Измиваме ябълките, почистваме ги и настъргваме на едро ренде. Прибавяме ги към кексовата смес и внимателно объркваме.
3. В кексова форма или подходяща тавичка, покрита с хартия за печене, изсипваме кексовата смес.
4. Печем в предварително затоплена фурна на 180 градуса до суха клечка.
5. Изваждаме сладкиша върху решетка да се охлади. Нарязваме на квадратни или правоъгълни парчета.
6. Правим си крема за розичките - разбиваме сладкарската сметана в купа. В друга суха купа слагаме белтъка, с миксер започваме да го разбиваме и постепенно до стената на купата изсипваме захарта, и разбиваме, докато получим целувчен крем. Смесваме внимателно сметаната и целувчения крем и объркваме с дървена лъжица. С шприц върху всяко парче от сладкиша оформяме розичка, 


а аз добавих малинка за разкош и листенце от мента!



Да ви е сладко и усмихнато!



А това са красотички от градината на мама, един виртуален за мен букет /с благодарности към кака, че ми направи тези снимки/




Всяка година на Цветница мама ми подаряваше цветя от тази градина. Вече няколко години съм далеч от любимите ми хора и тази градинка, липсват ми ужасно, но са винаги в сърцето ми...

Няма коментари:

Публикуване на коментар