3 април 2020 г.

Паниран карфиол

Карфиолът често се смята за една от най-здравите храни на земята – и има основателна причина. С богатата си доставка на фитохимикали, благоприятстващи здравето, високото ниво на противовъзпалителни средства и способността да се предотврати рак, сърдечни заболявания, мозъчни заболявания и дори наддаване на тегло – изглежда, че няма много неща, които карфиолът не може да направи.
Ето тук може да прочетете ползите от този зеленчук!
У дома си го хапваме на салата суров, направен на туршийка ммм, или паниран. Рецепта за паниран карфиол в блога съм поствала преди няколко години, но панировката е с бира. Този път е малко по-различна, но всички си облизахме пръстите :)


Необходими продукти:

1 по-голяма глава карфиол
мазнина за пържене
2-3 бр. яйца
3-4 с.л. прясно мляко
брашно
галета
сол
магданоз, пресен лук, лимон

СТЪПКИ:

1. Почистваме  карфиола и го измиваме. Накъсваме на розички и варим в подсолена вода около 5 минути. Обичаме леко да ни хрупа, но ако вие не обичате, варете около 8-10 минути. Отцеждаме парчетата карфиол.
2. Приготвяме си палачинково тесто, приготвено от яйцата, прясно­то мляко, брашно и сол.
3. Всяко парче карфиол потапяме в приготвената палачинкова сме, овалваме в галета и пържим в гореща мазнина до светложълто оцветяване. 
4. Изваждаме и отцеждаме върху кухненска хартия или салфетки.
5. При сервиране поръсваме с пресен магданоз и пресен лук по желание + парче лимон :) 


1 коментар: