1 март 2014 г.

Традиционна скордаля с картофи

Скордаля е вид разядка (чеснов сос) от гръцката кухня.
Признавам, дори не бях чувала за скордаля, докато не видях публикацията за нея в блога на моята приятелка Снежи, която от години живее в Гърция.
Записах си наум, че скоро ще я направя, но бях позабравила. 
И докато се рових из многото рецепти, попаднах отново на скордаля и реших, че вече и аз ще я направя.
Допадна ми много на вкус и мисля пак да повторя, а да знаете колко видове имало още, ако имате време прочетете тук.




Продукти:
4 броя сварени средно големи картофа
4 големи скилидки чесън
около 100-120 мл. зехтин (или олио)
сок от един лимон
сол на вкус


СТЪПКИ:


1. Сваряваме си картофите, обелваме ги и оставяме настрани да поизстинат.
2. В блендер (или с пасатор) слагаме вече изстиналите картофи, чесъна, зехтина, лимоновия сок и солта и пасираме на пюре.
3. Ако получената смес е много гъста, разредете с малко кисело или прясно мляко. 

Обикновено скордаля се сервира с риба – пържена или печена, но е много вкусна и намазана на филийка хляб.





Бон Апети :)

4 коментара:

  1. Вили,много хубава и пухкава ти е станала.На мен също много ми допада и е страшна разядка.

    ОтговорИзтриване
  2. Ей преди време коко много бях търсила подобен сос, но и така не о намерих в интерент явно е трябвало да се поровя и в по задните страници, а не само в първите 2 -3,които ми се покажат.Много се радвам че ни давате рецептата за този сос.Преди време докато бях на гости ми сервираха и казаха, че е по тяхна рецепта и не искаха да ми ядът, но като чета продуктите мисля че беше нещо подобно.Още днес щего направя и дано се окаже същият сос.Благодаря ви много и а снимките, така намазан на филийка изглежда още по апетитно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че мога да Ви бъда полезна :) Е, тази разядка (или сос), не съм го измислила аз, но наистина е вкусно, и искрено се надявам дори и да не е същият, който са Ви предложили, този да ви хареса :)

      Изтриване